Поиск

Анонсы

 

Церковный календарь

В чому за вченням Церкви полягала необхідність надприроднього народження Спасителя і як вона здійснилася?

В чому за вченням Церкви полягала необхідність надприроднього народження Спасителя і як вона здійснилася?В Символі віри ми сповідуємо: “Нас ради людей і нашого ради спасіння зійшовшого з небес і втілившогося від Духа Святого і Маріїї Діви і ставшого людиною”.

Від виходу Спасителя на проповідь і до нашого часу не вщухають суперечки щодо Христа. Безперечним залишається лише одне: Істина втілення Христа – це не просто догмат, це надприродна реальність, наріжний камінь християнства, без якого б не було спасіння порочному людству. “Велика Благочестя таємниця: Бог з’явився в тілі”, “Слово стало плоттю і перебувало з нами, сповнене благодаті і істини…”

При втіленні Тіло Христове не зійшло з неба, але було народжене Дівою Марією, як говорить Святе Письмо: “Бог послав Сина Свого Єдинородного, котрий народився від жінки…”

Народження Христа від Діви було Божественним Промислом, воно було провозвіщено в пророцтвах Святого Письма, які є безумовно істинними, оскільки “у Бога не залишається безсилим,(тобто даремним, нездійсненим) ніяке слово”.

Бог хотів дати людям Спасителя абсолютно вільного від гріха. Адже через Адама гріх увійшов у світ, а з гріхом і смерть. Адам передав свою гріховну природу всім прийдешнім поколінням.

Якби Христос народився як всі люди, він би став нащадком цієї гріховної природи Адама, а тому не тільки не зміг би викупити нас, грішників, але і Сам мав би ботребу в викупленні. Говорячи образно, для того, щоб уплатити Богу “борги наші”, Христу Самому необхідно було  бути вільним від боргів перед Ним.

Виникає питання, як же Бог вирішив недосяжну для нас проблему непрочного зачаття і народження? Як Бог об’єднав в Своєму Єдинородному Сині Іісусі Христі Свою Божественність з нашою людською природою. Роздумуючи над цим, апостол Павел не міг утриматися від захвату: “О, безодня богатства і премудрості і знання Божого! Які неосяжні розуму задуми Його, і незвідані шляхи Його!”

І дійсно, Сам Бог “приготував” Христу Його фізичне тіло. “Тому то Христос, входячи в світ, говорить: жертви і приношення Ти не схотів, але тіло приготував Мені”. Бог сказав Марії устами Архангела Гавриїла, що Немовля, яке внародиться, не буде “сином Йосипа”, а що “Він буде великий і назветься Сином Всевишнього…”

По Отцю Христос – Син Божий, а по Матері – Син Людський. Як Син Божий, Христос – Особа, що не має початку, адже “Споконвіку було Слово, і Слово було в Бога, і Слово було Бог” – пише святий Євангеліст Іоанн Богослов. А як Син Людський – Він Особа історична: “І Слово стало плоттю, і перебувало з нами,… і ми бачили славу Його, славу як Єдинородного від Отця”.

Дух Святий зійшов на Пречисту Діву Марію, і Сила Всевишнього осінила Її, а тому і народжене від Неї Святе, названо Сином Божим, другим Адамом. Христос був у всьому подібний нам, крім одного – він був безгрішним.  Своїм іскупительним хресним подвигом Він відчинив людству райскі двері, які своїм гріхопадінням зачинив для себе і своїх нащадків перший Адам.

Боговтілення – це велика благочестя тайна, це справа Божої любові до нас, Промисел божий про світ і людину, про наше спасіння. Його потрібно засвоювати, їм потрібно жити.









 

Рейтинг@Mail.ru

ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU