Поиск

Анонсы

 

Церковный календарь

Канононічний устрій Церкви


Канононічний устрій ЦерквиВ будь якій державі, яким би не був її устрій, існують основні закони, згідно яких відбувається керівництво цією державою. Церква також має свої правила-канони, котрими в церковному житті повинні керуватися єпископи, священство, монашество і миряни. Без церковного законодавства порушується вся церковна дисципліна, що веде до появи розколів, єресей, сект, внаслідок чого страждають суттєві властивості Церкви: єдність, святість, канонічність, апостоличність.

В зв'язку з цим, кожен єпископ перед своє хіротонією дає присягу свято зберігати священні канони.

Всі догмати віри прийняті на Вселенських соборах, як і канонічні постанови тих же соборів, є богодухновенними, оскільки всі були прийняті з натхнення Духа Святого. В це Православна Церква свято вірить, і знехтувати цим може тільки людина невіруюча.

Норми і правила, що регулюють, як внутрішнє життя Церкви в її общинно-інституційному аспекті, так і її відношення з іншими суспільними союзами, релігійного чи політичного характеру, складають церковне право. Цими нормами, правилами, законами які в своїй сукупності складають фундамент Церкви вона оберігає свій богозданний устрій.

Канони Правосланої Церкви – це правила її життя, сформульовані на Вселенських та Помісних соборах, прообразом яких є Апостольський Собор в Єрусалимі, описаний в Діях Святих Апостолів. Святий Кирило Александрійський так писав про отців I Вселенського Собору: “Не вони говорили, но сам Дух Бога і Отця”.

Як правильно розуміти канони Церкви і яким повинно бути відношення до них віруючих, оприділив  Трульський собор, який постановив, що ніхто не має права змінювати їх або відмінять, або замість існуючих приймать інші. Отці VII Вселенського собору в першому каноні говорять теж саме: повинні зберігатися древні звичаї, що нічого не повинно вводитись проти соборних і святоотецьких правил під страхом відлучення від Церкви.

Про авторитетність і непорушність канонів в 641 році Александрійський Патріарх  св. Іоан Милостивий говорив: “Краще згасити сонце, ніж порушити Божественній закон”. А Київський Митрополит святитель Петро Могила у 1663 році, шляхтичам, які просили його не позбавляти сану духовенство, яке порушило канонічні норми, відповів: “Я не зміг би цього зробити, якби про це сказав і ангел з неба”. Ще один відомий в минулому ієрарх, свого часу також говорив: “Ніякі зовнішньополітичні зміни не можуть порушити нічого в тій сфері церковного життя, що стосується віри і святих канононів.

Отже, хто порушує канони Церкви свідомо ставить себе поза межами Православної Церкви. Такі люди, або організації з точки зору світського права, мають повне право на існування. Однак, з точки зору церковного права, вони не є православними (хоча і називаючть себе такими), оскільки відійшли від норм, які оприділяють зібрання віруючих, як Православну Церкву, що веде свій початок від Господа Іісуса Христа. Такі організації є вже не церковними, а світськими новоутвореннями, в яких звершувані “священнодійства”,  втрачають свою сакраментальну сторону, стають безблагодатними акторськими діями.

 

Рейтинг@Mail.ru

ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU